Tylko 68% polskich użytkowników smartfonów w wieku od 18 do 34 lat przy wyborze telefonu uznaje pojemną baterię za niezbędny element – najmniej spośród wszystkich grup wiekowych. Dla porównania, w grupie osób w wieku od 35 do 49 lat jest to 77%, a od 50 do 65 lat – 80%. Jednocześnie to właśnie najmłodsza grupa najczęściej skarży się na problemy wynikające ze zbyt szybkiego rozładowywania się smartfona. Tak wynika z najnowszego reprezentatywnego badania przeprowadzonego na zlecenie Infinix, producenta smartfonów wyróżniających się szybkim ładowaniem, dużymi i jasnymi ekranami z wysoką częstotliwością odświeżania i przyciągającym wzrok designem.
Jednocześnie ponad jedna trzecia ankietowanych w wieku 18-34 przyznaje, że często zdarza im się zapominać o naładowaniu smartfona, a 43% często lub bardzo często znajduje się w sytuacji, kiedy jest on pilnie potrzebny i prawie rozładowany. Aż 40%, by oszczędzać baterię, często lub bardzo często wyłącza funkcje lokalizacji, Bluetooth albo transmisji danych, a 16% w ogóle ich nie włącza. W pozostałych dwóch badanych grupach wiekowych te odsetki są znacznie niższe. Nieco ponad 36% najmłodszych badanych najczęściej poszukuje na mieście miejsca, w którym można podładować telefon, a prawie 40% nosi ze sobą powerbank.
Bardzo ciekawą informacją jest fakt, że 83% badanych z młodszej grupy wiekowej za niezbędną lub ważną funkcję w smartfonie uznaje możliwość szybkiego ładowania. W Infinix od lat stawiamy właśnie na innowacje związane z ładowaniem i zarządzaniem energią, bo zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne są one dla naszych klientów. Niezależnie od wieku badanych, bateria, z 33% wskazań, zajmuje drugie miejsce na liście kryteriów zakupu nowego telefonu, zaraz po cenie – mówi Ryszard T. Lindner, zarządzający marką Infinix w Polsce, na Węgrzech i w Krajach Bałtyckich. – W naszych smartfonach skupiamy się zarówno na funkcjach zarządzania energią, jak i na długowieczności baterii. W tym celu rozwijamy autorską technologię All-Round FastCharge, agregującą m.in. funkcje szybkiego ładowania przewodowego i bezprzewodowego, ładowania obejściowego czy zwrotnego, czy ochrony przed przepięciami.
Marka Infinix jest obecna na polskim rynku od ponad dwóch lat. W polskim portfolio dotychczas pojawiło się ponad 30 modeli smartfonów z serii ZERO, NOTE, HOT i SMART z różnych półek cenowych, dostępnych w różnych wersjach kolorystycznych i wariantach pamięci. Dotychczas w Polsce sprzedała już ponad ćwierć miliona smartfonów.
Badanie przeprowadzono w lipcu 2024 r. metodą CAwI na reprezentatywnej grupie 800 polskich użytkowników i użytkowniczek smartfonów w wieku od 18 do 65 lat.