Nowe dane Infinix: generacje Z i młodszych millenialsów w smartfonach bardziej zwracają uwagę na technologię szybkiego ładowania niż na pojemność baterii
Co trzeci polski użytkownik smartfona w wieku od 18 do 34 lat przyznaje, że regularnie zapomina o ładowaniu telefonu, a 16 proc. zawsze ma wyłączone funkcje lokalizacji, Blutetooth albo transmisji danych, by oszczędzać baterię. Mimo to jednak znacznie rzadziej niż badani ze starszych grup wiekowych uważają, że pojemna bateria to niezbędny element smartfona. Blisko 40% stale nosi ze sobą powerbank, a aż 36% szuka na mieście miejsca do podładowania telefonu.
2025-02-19, 11:38

Tylko 68% polskich użytkowników smartfonów w wieku od 18 do 34 lat przy wyborze telefonu uznaje pojemną baterię za niezbędny element – najmniej spośród wszystkich grup wiekowych. Dla porównania,  w grupie osób w wieku od 35 do 49 lat jest to 77%, a od 50 do 65 lat – 80%. Jednocześnie to właśnie najmłodsza grupa najczęściej skarży się na problemy wynikające ze zbyt szybkiego rozładowywania się smartfona. Tak wynika z najnowszego reprezentatywnego badania przeprowadzonego na zlecenie Infinix, producenta smartfonów wyróżniających się szybkim ładowaniem, dużymi i jasnymi ekranami z wysoką częstotliwością odświeżania i przyciągającym wzrok designem. 

Jednocześnie ponad jedna trzecia ankietowanych w wieku 18-34 przyznaje, że często zdarza im się zapominać o naładowaniu smartfona, a 43% często lub bardzo często znajduje się w sytuacji, kiedy jest on pilnie potrzebny i prawie rozładowany. Aż 40%, by oszczędzać baterię,  często lub bardzo często wyłącza funkcje lokalizacji, Bluetooth albo transmisji danych, a 16% w ogóle ich nie włącza. W pozostałych dwóch badanych grupach wiekowych te odsetki są znacznie niższe. Nieco ponad 36% najmłodszych badanych najczęściej poszukuje na mieście miejsca, w którym można podładować telefon, a prawie 40% nosi ze sobą powerbank. 

Bardzo ciekawą informacją jest fakt, że 83% badanych z młodszej grupy wiekowej za niezbędną lub ważną funkcję w smartfonie uznaje możliwość szybkiego ładowania. W Infinix od lat stawiamy właśnie na innowacje związane z ładowaniem i zarządzaniem energią, bo zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne są one dla naszych klientów. Niezależnie od wieku badanych, bateria, z 33% wskazań, zajmuje drugie miejsce na liście kryteriów zakupu nowego telefonu, zaraz po cenie – mówi Ryszard T. Lindner, zarządzający marką Infinix w Polsce, na Węgrzech i w Krajach Bałtyckich. – W naszych smartfonach skupiamy się zarówno na funkcjach zarządzania energią, jak i na długowieczności baterii. W tym celu rozwijamy autorską technologię All-Round FastCharge, agregującą m.in. funkcje szybkiego ładowania przewodowego i bezprzewodowego, ładowania obejściowego czy zwrotnego, czy ochrony przed przepięciami. 

Marka Infinix jest obecna na polskim rynku od ponad dwóch lat. W polskim portfolio dotychczas pojawiło się ponad 30 modeli smartfonów z serii ZERO, NOTE, HOT i SMART z różnych półek cenowych, dostępnych w różnych wersjach kolorystycznych i wariantach pamięci. Dotychczas w Polsce sprzedała już ponad ćwierć miliona smartfonów. 

Badanie przeprowadzono w lipcu 2024 r. metodą CAwI na reprezentatywnej grupie 800 polskich użytkowników i użytkowniczek smartfonów w wieku od 18 do 65 lat. 

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
Manager ds. PR
ROCKET SCIENCE
691476903
ZAŁĄCZNIKI
fot_infinix.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.